E-fatura başvurusu uygulamasından yararlanmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’nda “e-Fatura Kullanıcı Hesabınızı” açtırmanız gerekmektedir.

E-Fatura Başvur

Nedir?

e-Fatura, faturalarınızı gönderip, alabileceğiniz, faturalarınızı saklayabileceğiniz, dijital olarak faturalarınızı görüntüleyebileceğiniz, kağıt masraflarından sizleri kurtaran bir Elektronik Fatura (e-Fatura) sistemidir.


E-fatura başvurusu uygulamasından yararlanmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’nda “e-Fatura Kullanıcı Hesabınızı” açtırmanız gerekmektedir.

Nasıl Başvuru Yapılır?

1- Başvuru işlemi elektronik imza araçları ile yapıldığı için
• Tüzel kişilerin mali mühür
• Gerçek kişilerin nitelikli elektronik sertifika ya da mali mühür almaları gerekmektedir.
Not: Adi ortaklıklar, Kooperatifler, Fonlar, OSB ve Kollektif Şirketler , %100 yabancı ortaklı kurumlar(yetkilisi yabancı olan kurumlar) mali mühür başvurusunu online yapmamakta olup yazılı olarak GİB ‘e “mali mühür başvurusu” yapmaları gerekmektedir.
2- Mali mühürlerini temin eden mükellefler www.efatura.gov.tr adresinden elektronik ortamda e-Fatura başvurusunu gerçekleştirmelidirler.
3- Başvuru esnasında e-fatura uygulamasından yaralanma yöntemlerinden biri seçilmelidir.

Gelir İdaresi Daire Başkalığının e-Fatura uygulamasından yaralanma yöntemleri olarak belirlediği 3 yöntem bulunmaktadır.

• GİB Portal
• Doğrudan Entegrasyon
• Özel Entegratör

GİB PORTAL

www.efatura.gov.tr internet adresinde GİB  tarafından internet üzerinden kullanıma sunulan e-Fatura Portalı aracılığıyla e-Fatura uygulamasından yararlanılabilmektedir
Dikkat: GİB tarafından az sayıda fatura düzenleyen mükellefler için önerilen bu yöntemde saklama hizmeti bulunmamaktadır sadece gönderi yapılabilmektedir.
Faturalarınıza daha sonra erişebilmek istiyorsanız saklama hizmeti almak için özel entegratörlük hizmetini seçiniz.

DOĞRUDAN ENTEGRASYON

Yüksek sayılarda fatura düzenleyen ve farklı faturalama ihtiyaçları( temel, ticari) olan işletmelerin bilgi işlem sistemlerinin GİB tarafından belirtilen kriterlere uygun olması durumunda mükellefin bilgi işlem altyapısı ile e-Fatura uygulamasının entegre edilmesi yoluyla e-Fatura uygulamasından yararlandığı yöntemdir.

Dikkat: Gelişmiş bir bilgi işlem altyapısının yanı sıra birçok kalite belgesinin de bulunması gereken bu yöntem oldukça maliyetli ve operasyonel yükü fazla olan bir yöntemdir.

ÖZEL ENTEGRATÖR

Çok sayıda fatura düzenleyen ve faturalama ihtiyaçları farklılık gösteren mükellefler, kendi bilgi işlem sistemlerini kullanmak istememeleri halinde GİB tarafından yetki verilen ve teknik yeterliliğe sahip özel entegratörün bilgi işlem sistemleri ile e-Fatura uygulamasından yararlanırlar.
Dikkat: Özel Entagratör seçerken yaygınlık, teknik yeterlilik, destek hizmetlerini maliyetlendirme ile birlikte değerlendirerek seçim yapılması önemlidir.

Sizi Arayalım

E-Fatura hakkında daha detaylı bilgi almak için iletişim formumuzu doldurabilirsiniz.

Uzman ekiplerimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

    e-devlet-logo

    E-Devlet.com.tr bir edevlet kapısı değildir. Uyumsoft A.Ş. ait bir markadır. E-Fatura, E-Arşiv, E-İrsaliye, E-Defter ve diğer tüm i-Dönüşüm ürünlerinin sergilendiği bir Dijital Dönüşüm platformudur.

    ADRES

    Çiftehavuzlar Mah. Eski Londra Asfaltı Cad. Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü Teknoparkı A1 Blok – Kat:2 – No:201 P.K. 34220 Esenler / İstanbul / TÜRKİYE

    TELEFON NUMARASI

    +90 (212) 467 33 33 (Pbx.)